فروشگاه لوله اتصالات آیرون پایپ

فروشگاه لوله اتصالات آیرون پایپ

لوله گاز ، لوله نفت،لوله آب ، اتصالات و شیرآلات
فروشگاه لوله اتصالات آیرون پایپ

فروشگاه لوله اتصالات آیرون پایپ

لوله گاز ، لوله نفت،لوله آب ، اتصالات و شیرآلات

ورق چیست؟وچه کاربردی دارد؟

ورقدر صنعت یکی از کاربردی ترین مقاطع است.ورق های آهنی ،ورق های فولادی ، ورق های استیل ، ورق های رنگی و حتی ورق های پلاستیکی کاربرد های بسیار زیادی دارند.

برای مثال با ورق استیل میز آشپزی رستوران ها ساخته می شود.با ورق پانچ تار و پود های فرش از آن گذشته و فرش ها بافته می شود.با ورق آهنی میز و صندلی و در و پنجره ها ساخته می شوند.

با ورق های رنگی سقف شیبدار و سردری های ساختمان ها ساخته می شود.

همانطور که مشاهده می کنید در جای جای اطراف و پیرامون بشر پر است از ورق و کاربرد های متفاوت آن !

به جرات می توان گفت با ورق می شود هر چیزی ساخت !  ادامه مطلب ...

میلگرد های آلیاژ سازی شده و ترمکس ( خنک کاری و برگشت تحت کنترل ) چیست؟

فرآیندهای تولید میلگرد در کشورهای پیشرفته جهان به روشهای مختلف می باشد . در استانداردهای معتبر دنیا برحسب شرایط اقلیمی هر کشور فرآیندهای تولید بطور کاملاً روشن و با لحاظ پارامترهای مختلف تحت کنترل قرار می گیرند :

1-در کشور ژاپن که از نظر شرایط اقلیمی کشوری زلزله خیز می باشد ، استاندارد ملی آن کشور JIS آنالیز شیمیایی را متناسب با فرآیند تولید ( از روش آلیاژی ) تعریف می نمایند و هیچگونه اشاره ای به فرآیند تولید از طریق عملیات حرارتی (ترمکس ) ننموده است و به عبارت دیگر مصرف میلگردهای ترمکسی در آن کشور توصیه نمی شود . 

ادامه مطلب ...

انواع نبشی

نبشی از لحاظ تولید به دو دسته نبشی فابریک و نبشی پرسی دسته بندی می شود که در آن نبشی پرسی توسط خم کردن ورق تولید می شود یعنی ماهیت اولیه این نبشی ها از ورق فولادی گرفته  می شود اما نبشی فابریک در حین پروسه تولید ، به شکل نبشی از خط تولید خارج می شود.

دسته دوم طبقه بندی نبشی ها، از لحاظ شکل ظاهری می باشد که به دو دسته نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی دسته بندی می شود که با توجه به شکل های زیر می توان به تفاوت بین آنها پی  برد.